tirsdag 31. januar 2017

Stillhet, hjemmestudio og engelskpraktisering!

Marthe er på tur med noen av klassene fra MYP (middle years programme) og kommer ikke tilbake før torsdag. Dermed er det ganske stille i heimen. Jeg benytter anledningen til å lage et aldri så lite hjemmestudio i stua for å ta opp en rocke-medley til morgendagens musikktime med M4 (for de i overkant av medium interesserte kan jeg melde at medleyen består av Smoke On The Water, Black Sabbath, og Back In Black). I M4 skal elevene ved ISM Moshi velge ett obligatorisk valgfag av de tre kunstfagene (drama, musikk, kunst).  Hele tre elever har valgt musikk, så dette blir nok bra! Planen for morgendagens time er å presentere noen sentrale gitar-riff i rockens historie samt å lære bort ovenfor nevnte medley. Forhåpentligvis er alle tre i stand til å lære seg disse på gitar. Vi. Får. Sjå.

Ellers blir jeg pent nødt til å praktisere min noe skrantne engelsk nå som jeg ikke har noen å snakke norsk med, men det er i grunn veldig greit! Bedre språkpraksis kunne jeg ikke drømt om! Alle jeg har snakket med så langt er hyggelige mennesker og når jeg sier min engelsk ikke er den beste svarer de gjerne at den i hvert fall er bedre enn deres norsk. Så da kan det vel ikke være så ille?

Over og ut og god natt her fra ISM Moshi - Kilimanjaro - Tanzabonanzania.

Nils Martin






1 kommentar:

  1. Her på hjemmebane leser vi innleggene deres med iver og entusiasme! Det høres ut som dere opplever mye og treffer mange hyggelige og morsomme folk!Her laver det ned med våt snø og er tåke og gråvær hele dagen! Særlig mørke og regntunge skyer over Kristiansand er varslet for morgendagen! Heldigvis så går ikke strømmen her, men vi tenner stearinlys likevel! - Og Carl Fredrik er hjemme, med gitar!!

    SvarSlett